Toplu mail göndermek günümüz çalışma şartlarında oldukça önemli. Toplu mail gönderme yollarını bu yazımızda bulabilirsiniz.
Toplu Mail Gönderimi Nasıl Yapılır?
Dijital pazarlama sektöründe başarılı adımlar atmanın temel noktalarından birisi toplu mail gönderiminin stratejilerine hâkim olmaktır. Bir markanın hedef kitleye hızlı ve etkin bir şekilde erişmesini sağlayan yöntemlerden biri olan toplu mail gönderme pazarlama süreçlerinde de sıklıkla kullanılmaktadır. Toplu mail gönderimi hakkında bilgi sahibi olmak, marka bilinirliğinin artması, müşteri ilişkilerinin sağlamlaştırılması ve rakiplerinin önüne geçebilme konusunda da önem arz etmektedir. Toplu eposta gönderme olarak da tanımlayabileceğiniz bu işlem, bir kuruluşun aynı e-posta mesajını, birden fazla alıcıya aynı anda ulaştırması olarak tanımlanmaktadır. Bilgilendirme, duyuru ve pazarlama kampanyalarında kullanılan toplu mail gönderimi, hedef kitleye en hızlı şekilde erişip olumlu sonuçlar almayı sağlamaktadır.
Toplu mail gönderimi sırasında bazı önemli adımlar atılmaktadır. Süreçten detaylı olarak bahsedecek olursak toplu mail atma aşamasında öncelikli olarak hedef kitlenizi belirlemelisiniz. Hedef kitle belirlemek için ise demografik ve davranışsal verilerden yola çıkmalısınız. Böylece hedefinizdeki kişilerin alışkanlıklarını, ilgi alanlarını gözden geçirebilirsiniz. Belirlemiş olduğunuz kişilerin bir e-posta listesini hazırlamalısınız. Elbette e-posta adreslerinin doğrulanmasını talep etmeniz en önemli adımlardan birisidir.
İletinin gerçekleşeceği alan için ise e-posta pazarlama platformunu seçmelisiniz. Platformun sahip olduğu özellikler, maliyeti, kullanım kolaylıkları gibi detaylara dikkat etmelisiniz. İletim için içeriğinizi hazırlarken ise başlık, metin ve görseller gibi seçenekleri de eklemeyi ihmal etmemelisiniz. Tüm bu işlemler içerisinde yasal düzenlemelere uyum sağlamaya özen göstermelisiniz. Sonrasında ise test gönderiminin ardından iletimi tamamlayabilirsiniz. İletimle birlikte toplu mail gönderme işleminizin karşılığında elde ettiğiniz performansı gözlemleyip, sonucunda veri analizi yapabilirsiniz.
Toplu mail atma işleminden birden fazla nedenle yararlanmanız mümkündür. Pek çok kişi ya da kuruluş belirli sebeplerle bu hizmetten faydalanmaktadır. Detaylandıracak olursak işletmeler, ürünlerin tanıtımı, kampanyalarla ilgili duyurular için kullanmaktadır. Eğitim kurumlarında etkinlik, bilgilendirmeler ve haberler için toplu mail iletilmektedir. Kar amacı gütmeyen kuruluşlarda toplu mail iletimi etkinlik, bağış çağrısı gibi nedenlerle gerçekleştirilmektedir. Bu noktada daha pek çok örnek sıralamak da mümkündür.
Toplu Mail Gönderimi Sağlayan Firmalar Hangileri?
Gmail
Küçük ölçekli toplu mail gönderimi amacıyla kullanılabilecek platformlardan birisi Gmail olarak bilinmektedir. Gmail toplu mail gönderme işlemlerinden ücretsiz olarak faydalanabilirsiniz. Kişisel hesaplarınızda günlük olarak en fazla 500 kullanıcıya mail atabilirsiniz. Bu da henüz küçük ölçekli olan işletmeler ve aynı zamanda bireysel kullanıcılar için uygun bir platform olmasına neden olmaktadır. Genel hatlarıyla incelendiğinde Gmail den toplu mail gönderme işlemleri kullanıcı dostu bir arayüz ile gerçekleştirilmektedir. Bu sayede maillerinizi kullanıcı dostu bir arayüz, kolay mail listeleri ile iletebilirsiniz. Gmail içerisinde yer alan çeşitli şablonları kullanabilir, mail gönderimlerinizi yüksek hacimli olacak şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Profesyonel kampanyalar için sınırlanan bazı özelliklere yer verildiğinden büyük ölçekli işletmelerin farklı toplu mail gönderme platformlarını tercih etmesi önerilmektedir.
Outlook
Outlook toplu mail gönderme işlemlerinde kullanılan popüler ücretsiz platformlardan birisidir. Tek bir seferde toplu mail iletmek istediğiniz zaman en fazla 500 kişiye mail gönderebilirsiniz. Arayüzü kullanıcı dostu, kullanımı kolay olan Outlook çeşitli şablonları kullanarak mail iletimine ortam hazırlamaktadır. Detaylı olarak incelendiğinde içerisinde gelişmiş filtreleme özelliklerine yer verildiği gözlemlenmektedir. Sizler göndermiş olduğunuz toplu mailleri kontrol etmek, takip etmek istediğiniz zaman kolaylıkla işlemlerinizi gözden geçirebilirsiniz. Ancak Outlook toplu mail gönderme programı büyük ölçekli işletmeler için uygun değildir. Bundan ötürü toplu mail gönderimi için özel e posta hazırlama platformları kullanılmalıdır.
Outlook toplu mail gönderimi işlemi için öncelikli olarak mail göndermek istediğiniz kişileri eklemeniz gerekmektedir. Yeni bir alıcı listesi oluşturmanızın ardından ana sayfanızda bulunan “Yeni E-posta” butonuna basmalısınız. Böylece alıcı kısmına da hazırlamış olduğunuz alıcı listesini ekleyebilirsiniz. Mailinizin başlığını, metnini ve istediğinize bağlı olarak görsellerinizi eklemelisiniz. Göndericiye ait bilgileri de eklemenizin ardından iletim yapabilirsiniz.
Mailchimp
Mailchimp toplu mail gönderme, bu alanda kullanılan başarılı ve popüler bir e-posta pazarlama platformu olarak tanınmaktadır. İçerisinde bulunan kullanıcı dostu arayüz ile birlikte herhangi bir zorlukla karşılaşmadan mail listesi hazırlayabilirsiniz. Kişiselleştirilmiş mailler hazırlayabilir ve aynı zamanda platform içerisinde yer alan profesyonel şablonları da kullanabilirsiniz. Mailchimp içerisinde yer alan özelliklerle beraber hedef kitlenize uyum sağlayan içerikleri gönderebilirsiniz. Ek olarak e-posta kampanyalarınızda elde ettiğiniz performans oranlarını da takip edebilirsiniz. İçerisinde bulunan raporlama araçları sayesinde daha doğru veriler elde edebilirsiniz. Ücretsiz toplu mail gönderme programı genellikle küçük işletmeler tarafından tercih edilmektedir. Mailchimp ücretli planı ise gelişmiş özellikleriyle birlikte büyük kampanyalar için kullanılmaktadır. Çalışma planlarını incelediğiniz zaman birden fazla fiyat planının yer aldığını görebilirsiniz.
Sendinblue
Kullanıcı dostu bir e-posta pazarlama platformu olarak tanınan Sendinblue, hem ücretli hem de ücretsiz plana sahiptir. Ücretsiz planında aylık olarak 300 mail gönderim hakkı tanınmaktadır. Aynı zamanda sınırsız abone özelliği mevcuttur. Ücretli planında ise toplu mail gönderme fiyatları değişiklik göstermektedir. İçerisinde e-posta gönderimi, çeşitli otomasyon özellikleri yanı sıra, CRM, SMS pazarlama gibi seçeneklere de yer verilmektedir.
Mailjet
Mailjet, günümüzde toplu mail göndermek amacıyla kullanılan başarılı e-posta pazarlama araçlarından birisidir. Esnek bir platform olarak tanınmasının yanı sıra kullanıcı dostu bir arayüze sahiptir. Çeşitli işbirliği araçlarına sahip olması sayesinde ekiplerin kolay bir biçimde farklı kampanyalar hazırlayabilmesine yardımcı olmaktadır. Fiyatlandırmaları incelediğiniz zaman ücretsiz plana ek olarak temel, özel ve premium planların var olduğunu görebilirsiniz. Her plan içerisinde belirli gönderim limitlerinin, ek özelliklerin bulunduğunu görmeniz de mümkündür. Böylece sizler de ihtiyaç ve beklentilerinize en uygun olan seçeneği tercih edebilirsiniz.
Moosend
Toplu mail gönderimi amacıyla kullanılan etkili, popüler e-posta pazarlama platformları arasında Moosend de yer almaktadır. Moosend bünyesinde kapsamlı şablonlara, analiz araçlarına ve çeşitli otomasyon özellikleri bulunmaktadır. Böylece kullanıcıların çalışmaları sırasında en etkili e-posta kampanyalarını hazırlamasına zemin oluşturulmaktadır. İçerisinde yer alan ücretsiz plan sayesinde, e-posta gönderimini sınırsız bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca ücretsiz plan üzerinden 1000 aboneye kadar destek alabilirsiniz. Ücretli planda ise birden fazla plan seçeneğiyle karşılaşabilir, gelişmiş özelliklerle buluşabilirsiniz. Böylece seçmiş olduğunuz planın sahip olduğu özel destek ve gelişmiş uyumlama özelliklerinden de yararlanabilirsiniz.
Sender
Ücretli toplu mail gönderimi için önerilen e-posta pazarlama platformlarından birisi Sender olarak isimlendirilmektedir. Sender platformu, kişiselleştirilmiş e-posta kampanyalarının oluşturulması amacıyla kullanılmaktadır. Bu sayede kişiye özel toplu mail gönderme gereksinimlerinizi bu platform üzerinden tamamlayabilirsiniz. Platform içerisindeki kişiselleştirilmiş kampanya oluşturma fırsatına ek olarak otomatik yanıtlayıcılarla da buluşabilirsiniz. Ücretsiz planı kullanmak istediğiniz zaman ayda 15000 e-posta gönderebilir, 2500 aboneye ulaşabilirsiniz. Ancak ücretli planda daha yüksek limitlerle bir araya gelebilir, premium şablonlardan yararlanabilirsiniz.
MailerLite
MailerLite, güçlü özelliklere sahip olan, kullanıcı dostu arayüzü sayesinde dikkat çeken bir e-posta pazarlama platformu olarak tanınmaktadır. Ücretsiz ve ücretli olacak şekilde planlanmaktadır. Ücretsiz planında aylık 1000 aboneye ulaşabileceğiniz gibi 12000 bin e-posta gönderebilirsiniz. Ücretli planda ise sınırsız e-posta gönderebilirsiniz. Küçük ve orta ölçekli işletmeler için etkili ve bütçe dostu bir çözüm olarak nitelendirilmektedir.
Toplu mail gönderirken kurumsal mail uzantısı kullanmak, profesyonel imajı güçlendiren önemli bir unsurdur. Kurumsal bir mail uzantısı (örneğin, @firmaadı.com), güvenilirliği artırır ve alıcıların mesajı resmi bir kaynaktan aldığını anlamalarını sağlar. Ayrıca, spam filtrelerine takılma olasılığını azaltır ve markanın kurumsal kimliğiyle uyumlu bir iletişim sağlar. Bu da, iletişimin etkinliğini ve profesyonel algıyı pekiştirir.