Slogan nedir? Neye denir? Slogan nasıl oluşturulur? soruları herkesin aklına gelmese de bir çok kişi tarafından merak konusu olmuştur. Slogan Türkçe bir kelime değildir. Sloganlar, dilimizi Fransızcadan ifade etmenin bir yoludur. Bu onların dili olduğu kadar bizim de dilimizdir. Türk Dil Kurumu, sloganla ilgili gerekli açıklamayı yaptı.

Türk Dil Kurumu sözlüğünde sloganın ifade tarzına ilişkin şu açıklamalara yer verilmiştir. Slogan nedir? Neye denir? Slogan nasıl oluşturulur? gibi sorular halk arasında pek bilinmemektedir. Bu soruların ne anlama geldiğini herkese anlatmakta fayda var.

  • Akılda kalıcı, tekrarlanması kolay ve uzun süre akılda kalması için düşüncelerini açıkça ifade eden kısa, belirgin kelimelere verilen isimdir.
  • Hayat mottosu
  • Bir kimliğin, organizasyonun, topluluğun, kurumun veya organizasyonun amacını ve araçlarını doğru bir şekilde tanımlayan kelime öbeklerine ve ifadelere verilen adlar.

Slogan Nasıl Oluşturulur?

Sloganlar açık, kısa, net ve özlü olmalıdır. Akılda kalıcı kelimelerden seçilmelidir. Slogan nedir? Neye denir? Slogan nasıl oluşturulur? Her şeyden önce beklenen durumu iyi ifade etmelidir.

İyi bir sloganın özellikleri

  • İlgili kuruluş veya ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Nasıl herkesin bir kişiliği varsa, bir organizasyonun da öyle. Slogan bunu yansıtmalıdır. Bilgilerini taşımalıdır.
  • Orijinal olmalıdır. Sloganı duyan herkes hemen markayı düşünmelidir. Öne çıkarılmalıdır. Başka örnekleri çağrıştırıyorsa veya iyi bilinen bir sloganı tekrarlıyorsa, hiçbir etkisi olmaz, ancak olumsuz bir imaj yaratır.
  • Marka ve işletme ile uyumlu olmalıdır. Logo veya amblemin hemen altına yazılabilir.
  • Çok uzun ve tek kelime olamaz. Uzun ve etkileyici olmalı.
  • Tartışılan ürün veya hizmetin hatırlanması ve hatırlanması kolay olmalıdır.

Slogan Neden Önemlidir?

 

Şirket, önce markası, ardından sloganı ile insanların zihninde iz bırakmaktadır. Örneğin; Tüketiciler “Özgür Ansiklopedi” sloganını duyduklarında hemen “Wikipedia” markasını düşünürler. Slogan nedir? Neye denir? Slogan nasıl oluşturulur?   Sloganlar marka bilinirliği için çok önemlidir. Bir şirketin sağlam yapısını simgeleyen unsur sloganıdır. Sloganlar sadece şirketler için önemli değildir. Sloganlar, özel ve kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler, hastaneler ve oteller, sivil toplum kuruluşları, STK’lar, spor kulüpleri, kuruluş pozisyonları ve siyasi partiler için de büyük önem taşımaktadır.

Slogan Nedir? Neye Denir? Slogan Nasıl Oluşturulur? Sloganın Amacı

Hedef kitleye ulaşmak için kurumsal bir imajın oluşmasını ve kimliğin doğru konumlandırılmasını sağlayan en önemli kimlik unsurlarından biri slogandır. Evet bu slogan aynı zamanda bir kimlik çalışmasıdır. Öncelikle slogan veya mottonun ne olduğundan kısaca bahsedelim. Slogan, bir fikri hatırlaması kolay ve tekrarlanabilir bir şekilde ifade eden kısa, akılda kalıcı bir kelimedir. Aynı zamanda sert bir kelime veya slogan olarak da adlandırılır. Bir organizasyonun amaçlarını ve araçlarını kısaca tanımlayan bir ifade veya ifade olarak da tanımlanabilir. Slogan kelimesi dilimize İtalyancadan girmiştir. Slogan nedir? Neye denir? Slogan nasıl oluşturulur? Slogan kelimesinin kökeni Latince “muttire” kelimesinden gelir. Mutir kelimesi fısıldamak, fısıldamak anlamlarına gelir. Slogan, bir markanın imajıdır, neyden yapıldığıdır. Bir markanın hatırlanmasının en önemli bileşenlerinden biridir. Markanın değerini geliştirir ve hedef kitleye ulaşmak için bir köprü görevi görür. Bir sloganın amacı, markayı hedef kitle için unutulmaz kılmak ve müşterinin zihninde bir yere sahip olmaktır. Tüketiciler bir slogan duyduklarında, onu doğrudan markayla ilişkilendirirler. Bu da başarılı bir slogan olduğunun göstergesidir.

Bir Slogan Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?

 

Slogan nedir? Neye denir? Slogan nasıl oluşturulur? Sloganın amacı nedir? Sloganın amacı mükemmel, mükemmel veya sıra dışı olmak değil, eğlenceli olmaktır. Az çoktur, az çoktur felsefesinde olduğu gibi, karmaşık veya uzun cümlelerden ziyade sloganlar kısa ve net kullanılmalıdır ki hafızada daha fazla yer tutsun. Karmaşık ve telaffuz edilmesi zor sloganları hatırlamak zordur. Özgünlük burada en önemli hususlardan biridir. Sloganın en önemli özelliklerinden biri, kurumu diğerlerinden ayıran şeyle ilgilenmesi ve bir anlamda onu ortaya çıkarmasıdır. Slogan, en iyi olduğunu iddia eden bir iddiadır. Bu nedenle, rakiplerinizin önüne geçebilmeniz için yenilikçi bir bakış açısı gereklidir. Abartılı sloganlar tüketiciler için rahatsız edici olabilir. Gerçeği yansıtmayan abartılı ve süslü cümleler doğadan koptuğu için tüketicilere samimiyetsiz geliyor. Burada önemli olan tüketiciye ulaşmaktır ve bunu yapmanın en etkili yollarından biri de doğru sloganladır. Daha da önemlisi, sloganların hatırlanması kolaydır. Aynı şey marka entegrasyonu için de geçerli… Tek başına konuşmalar yerine ek bakış açıları önemlidir. Slogan, markanın bir yansıması olmalıdır. Markanın bir özeti olmalı ve doğrudan markanın amacını yansıtmalıdır. Negatif çağrışımlardan kaçınılmalı, her zaman pozitifliği yansıtmalıdır. İyi bir slogana sahip olmak önemlidir çünkü yıllık değildir; markanın ömrü boyunca taşıyacaktır.

İyi Bir Slogan Nasıl Oluşturulur?

 

Slogan nedir? Neye denir? Slogan nasıl oluşturulur? Kaliteli bir slogan olmasını istiyorsak dikkat edilmesi gereken bazı başlıklar vardır. Onları bir kalemle toplayalım. Aşağıda bir slogan oluştururken göz önünde bulundurulması gereken bazı şeyleri paylaşalım. Sloganlar ve logolar birbirinden ayrılamaz, bu nedenle slogan ne kadar etkili olursa, logo o kadar akılda kalıcı olur. Slogan, şirketin vizyon ve misyonuyla uyumlu olmalıdır. Acele bir slogan hazırlamak anında sonuç alabilirken, iyi düşünülmüş ve markanıza yakışan bir slogan bulmak uzun zaman alıyor. 90 saniye kuralına dikkat edin. 90 saniye kuralının ne olduğundan kısaca bahsedelim. Araştırmaya göre, hedef kitlenizle bağlantı kurmak ve iletişim kurmak 90 saniye sürüyor. Sloganı ilk 90 saniyede ezberlemek çok önemlidir. Abartılı olmadığı ve markanın ağırlığını sarsmadığı sürece bazı mizahlar komik olabilir. Kaliteli ve seviyeli mizahi kliplere sahip sloganlar hatırlanacak. Ne olursa olsun, marka vaadi ve slogan eşleşmelidir. Slogan ne kadar dürüst olursa, tüketiciler o mesajı o kadar doğru alır. Abartılı ifadeler, hayali ifadeler, alışılmışın dışında ifadeler sahte kokabilir. Daha az özlü, daha akılda kalıcı!

Slogan, şirketin vizyon ve misyonunu ifade etmelidir ve markanın bir güven unsuru vardır. Sloganlar aynı anda söylenmelidir. Sloganlar oluşturulurken tüketiciler ve rakip işletmeler hedeflenmelidir. Bir sloganın yasal olarak korunabilmesi için tescil edilmiş olması gerekir. Prosedür ticari marka tesciline benzer. Bugün yaklaşık 750 ila 800 kayıtlı slogan var.

Slogan Oluşturmak İçin Etkili Teknikler

 

  • Sorgulayıcı ifade kalıbı

Slogan nedir? Neye denir? Slogan nasıl oluşturulur? Bunlar için bazı ifade kalıpları vardır.  Şirketin imajı ve marka pazarlama dili doğrultusunda etkili slogan anket şablonları oluşturulabilir. Marka için bir slogan oluştururken soru kelimeleri ve kelime öbekleri gibi kalıpların kullanılması tüketicilerin dikkatini çekecektir.

  • Yinelenen kelime grubu

Söylemesi kolay ve hatırlaması kolay kelimelerin tekrar tekrar kullanılması, hedef tüketici veya potansiyel müşteri grubu için pekiştirme işlevi görür. Tekrarlanan kelimeler, uzun vadede markanızı insanların zihninde tanımlamanıza ve anlamanıza yardımcı olacaktır.

  • Zıt cümleler

Potansiyel müşterilerin hassas bir şekilde konumlandırılmasını sağlamak için zıt konseptler birlikte kullanılabilir. İlk slogan çalışmaları, markanın kurumsal imajı üzerinde özel bir etkisi olan zıt kelimelerle ortaya çıkacaktır.

  • Seçimler Orijinal ve Değişik Olmalı

Bir markanın rakiplerinin dikkatini çekmesi ve pazarlamada öne çıkması için sloganın özgün olması gerekir. Dijital ve geleneksel ortamlardaki benzersiz slogan çalışmaları, tüketicilerin zihninde marka bilinirliğini artırmaya yardımcı olur.

  • Yaratıcı ve etkileyici olun

Slogan nedir? Neye denir? Slogan nasıl oluşturulur? Sorusunun cevaplarından biri de yaratıcılık ve etkileyiciliktir. Sloganlar, potansiyel müşterilerin algısında seçici etki yaratan yaratıcı fikirlerin araştırılmasıyla oluşturulur. Reklam sloganları, tüketicilerin dikkatini çekmek için markanın ürünlerini birçok farklı açıda pazarlamaktadır. Bu yazımızda Slogan nedir? Neye denir? Slogan nasıl oluşturulur? Gibi soruların cevaplarını öğrenmiş oldunuz.

 

0 CommentsClose Comments

m

Newsletter Subscribe

Get the Latest Posts & Articles in Your Email

We Promise Not to Send Spam:)