İnternette bilgi bulmak için dünyada pek çok kullanılan web arama motoru vardır.

Google, dünyanın lider arama motorudur. Aslında dünyadaki her 10 kişiden 7’si internette bilgi bulmak için bu arama motorunu kullanıyor. Özellikle bu arama motorunun birçok kişinin herhangi bir tarayıcıyı açtığında gördüğü ilk sayfa olduğu düşünülürse, en çok ziyaret edilen web sitesi olması düşünülebilir.

İnternet İnsanlar tarafından gelen çeşitli botların trafiği ile dolup taşıyor. Ayrıca “google Arama Motoru Pazar Payı” grafiğinde trafik dikkate alınmaz, bu da verilerde önemli sapmalara neden olabilir.

En çok kullanılan ikinci arama motoru ise toplam kullanım oranı %13,31 olan Microsoft Bing arama motorudur. Çinli arama motoru Baidu yüzde 12,53 ile üçüncü sırada yer alıyor. Yahoo! İse onlarca yıl önce gözden düşen en büyük web arama motorlarından bir diğeridir.

 Ana İnternet Arama Motorları

Google Arama Motoru (%69.80) Google web arama motoru, Alphabet Inc.’e ait bir web arama motorudur, Web’de en çok kullanılan arama motorudur ve farklı hizmetleri aracılığıyla her gün yüz milyonlarca arama almaktadır. Google arama motorunun temel amacı, diğer veri türlerinden ziyade web sayfalarında metin aramaktır.

 Bing Arama Motoru (%13.31)

 

Bir çevrimiçi arama motoru olarak Bing’in birincil hedefi, web yayıncıları tarafından üretilen kaliteli içeriğe kolay erişim sağlayarak kullanıcıları İnternet’teki en alakalı arama sonuçlarına bağlamaktır. Bunu yapmak için, kullanıcı tarafından başlatılan bir arama veya eylemle ilgili bir dizi arama sonucu olarak görüntülenmek üzere yeni ve güncellenmiş sayfaların (veya URL’lerin) bir dizini oluşturmak üzere İnternet’i otomatik olarak tarar. Bu sayfaların içeriği web siteleri, resimler, videolar, belgeler vb. olabilir. Arama sonuçları, girdiğiniz arama terimlerini dizininin sonuçlarıyla ilişkilendiren bilgisayar algoritmaları aracılığıyla elde edilenler gibi çeşitli çevrimiçi içerik veya kaynaklar içerebilir veya bunlara atıfta bulunabilir.

 Baidu Arama Motoru (%12.53)

 

Baidu, Çin’deki 1 numaralı arama motorudur. Google ile neredeyse aynı olan bir hizmet sunar. Yahoo! Arama (%2.11); yahoo! Arama, tam olarak aradığınızı bulmanıza yardımcı olan bir arama motorudur. Web’deki en alakalı bilgileri, videoları, resimleri ve yanıtları bulmaya yarar.

 Yandex Arama Motoru (%1.19)

 

Geleneksel olarak, herhangi bir arama motorunun görevi internette bilgi bulmaktır. Ama şimdi bu rol genişlemiştir. İnternet artık etrafınızdaki gerçeklikten ayrı olarak görülemez ve arama motorları da artık sadece çevrimiçi değil, tüm dünyada çevrimdışı olarak her türlü şeyi aramak zorundadır. Ve sadece bir şeyler arayıp bulmakla kalmazlar, aynı zamanda herhangi bir gerçek ile ilgili faydalı önerilerde bulunurlar. Mevcut arama, her kullanıcının isteklerini ve kendilerini içinde buldukları gerçekliği anlar.

Bu nedenle, Yandex arama motoru her kişiye ne okuyacakları, nerede yemek yeneceği, hangi müziklerin dinleneceği, eve mümkün olan en kısa sürede nasıl ulaşılacağı, en ucuz uçuşları nereden ayırtacakları ve çok daha fazlası dâhil olmak üzere kişiselleştirilmiş önerilerde bulunabilir.

Safari, 2003 yılında Apple Inc tarafından piyasaya sürülmüştür. Şirket tarafından geliştirilen yüksek hızlı bir web tarayıcısıdır. Bu tarayıcı, Apple’da yalnızca şirketin ürünlerinde kullanılmıştır. Ancak 2007-2012 yılları arasında Windows kullanıcıları için açık versiyonu olan bir ürün haline gelmiştir.

Statcounter’a göre %19,22 pazar payı ile dünyanın en çok kullanılan ikinci web tarayıcısıdır. Bu tarayıcı, Apple hesabının senkronizasyonu sayesinde farklı cihazlar arasında yüksek düzeyde etkileşime sahiptir. Aynı şekilde tarayıcılarda güvenlik önlemleri ile öne çıkarak, tarama sırasında üçüncü şahıslar tarafından takip edilme ve diğer kötü niyetli eylemler risklerini en aza indirir.

 Microsoft Edge Arama Motoru

 

Eski İnternet çağının devlerinden biri olan ve Microsoft’un tarayıcılar dünyasındaki amiral gemisi olan Internet Explorer’ı herkes tarafından bilinir. Microsoft Edge, güncel olmayan bu tarayıcının güncellenmiş sürümüdür ve pazar payının yalnızca %4,19’una sahiptir. Önceki tarayıcılar gibi, bu tarayıcı da Outlook hesaplarıyla senkronizasyon yoluyla cihazlar arası etkileşimde üstündür. Office 365 ve Microsoft Teams gibi farklı Microsoft ürünlerinin entegrasyonunda da öne çıkıyor.

Genellikle Windows işletim sistemine sahip cihazlarda varsayılan tarayıcıdır, ancak kullanımı genellikle Chrome gibi daha yaygın olarak kullanılan diğer tarayıcıları indirmekle sınırlıdır.

 Firefox Arama Motoru

 

2002 yılında doğan Firefox, Chrome’un ilk günlerinin web tarama ortamında Internet Explorer ile ana rakiplerden biri olmuştur. Öncüllerinden farklı olarak, bu tarayıcı açık kaynak kodludur ve kullanıcılara daha fazla şeffaflık ve iyileştirmeleri için daha fazla etkileşim sunar.

Firefox şu anda küresel tarama payının yalnızca %3,91’ine sahiptir. Buna rağmen, özellikle üçüncü taraf çerezlere karşı mevcut mücadele ile dijital dünyada kullanımından vazgeçilen ilk platformlardan biri olmaya devam ediyor.

Samsung İnternet Arama Motoru

 

Bu tarayıcı özellikle mobil cihazlar ve Samsung modelleri için geliştirilmiştir. Web tarayıcılarının dünya sıralamasındaki bu konum, Kore markasının dijital dünyada sahip olduğu geniş etkiyi açıkça gösterir. Bu tarayıcı cep telefonları veya tabletler gibi mobil cihazlarla sınırlı olmasına rağmen %2.8’lik bir pazar payına sahiptir. Samsung İnternet’in dikkat çekici özelliklerinden biri, kullanıcılarına daha dinamik bir tarama deneyimi sunan kişiselleştirme kapasitesidir. Ayrıca, farklı Samsung özel eklentilerinin entegrasyonuna da izin verir.

Opera Arama Motoru

Kullanıcı deneyimine odaklanan ve 1995’te piyasaya sürülmesinden bu yana en eski tarayıcılardan biri Opera’dır. Bu tarayıcı, küresel kullanıcıların yalnızca %2,34’üne sahiptir. Bu tarayıcı, ülke tarafından engellenen web siteleri için göz atmayı kolaylaştırmak için yerleşik bir VPN ile otomatik bir reklam ve reklam engelleme özelliğine sahiptir. Ayrıca, daha rahat bir oyun deneyimi oluşturmak için tarama prosedürlerini optimize etmeye yardımcı olan OperaGX adlı oyuncular için özel bir sürümü vardır.

 DuckDuckGo Arama Motoru (%0,43)

 

DuckDuckGo, kişisel bilgileri toplamayan veya paylaşmayan bir arama motorudur. Ayrıca arama geçmişinizi kaydetmez veya reklamcılara satmazlar. Diğer arama motorlarının yaptığı gibi gizli modda olsun veya olmasın tarama bilgilerinizi izlemezler.

Naver Arama Motoru (% 0.16)

 

Naver, Güney Kore’deki ana İnternet portalıdır. Kendi bağımsız arama motorunu sayfaya entegre eden ilk Kore portalıdır. Yapıldığı zamandan beri, Kore’de arama motoru geliştirme yarışına öncülük etmiştir. 90’dan fazla iletişim ortamını, bir e-posta hizmetini ve doktora tezleri için bir arama motorunu kapsamlı bir şekilde kapsayan kendi haber ajansına sahiptir. Ayrıca ücretsiz arama uygulaması LINE’ın sahibidir.

Echosia (% 0.12), web’de arama yaptığınızda ağaç diken bir arama motorudur. Gelir elde etmeleri ve bunu ağaç dikme işlemleri için arama ağı reklamlarını kullanır.

 AOL Arama (%0.05)

arama motorları

 

AOL Search, kullanıcıların daha az arama yapmasına ve tanımlanacak daha fazla içerik bulunmasına izin vermeyi amaçlayan bir arama motorudur. Bing arama motoru tarafından desteklenen sonuçlar sağlarlar. Arama sonuçlarınız alaka düzeyine göre görüntülenir.

Seznam (%0.04), Çek Cumhuriyeti merkezli bir web portalı ve arama motorudur. Bir arama motoru ve sarı sayfaların İnternet versiyonu ile başlamıştır. Bugün, 15’ten fazla farklı web hizmetini ve ilişkili markaları işletir.

Qwant (%0.03), Avrupa’da bulunan ve tasarlanan Qwant, kullanıcılarının özgürlüklerini koruyan ve dijital ekosistemi sağlıklı tutan ilk arama motorudur. Anahtar kelimeleri gizlilik ve tarafsızlıktır.

Daum (%0.02), Güney Kore’de popüler bir İnternet portalıdır. Bir tarayıcı, e-posta, mesajlaşma servisi, forumlar, alışveriş ve haberler dâhil olmak üzere birçok İnternet hizmeti sunar.

0 CommentsClose Comments

m

Newsletter Subscribe

Get the Latest Posts & Articles in Your Email

We Promise Not to Send Spam:)